Lista utworów

04 lutego 2015

Liebster Award nr.2

Ponieważ mam trochę czasu, najwyższy czas odpowiedzieć na nominację do Liebster Award, którą otrzymałam od Puck, za co serdecznie dziękuję :D

Jestem jednak zbyt leniwa w tyn tygodniu, więc tylko odpowiem na pytania, a nominacje sobie daruję. Może później?

1. Gdybyś miał/a wybór jakie imię byś sobie nadała?
Nie zastanawiałam się nad tym, ale na pewno byłoby jakieś zagraniczne. Angielskie, amerykańskie, włoskie? Nie wiem. Podobało mi się imię Violetta, ale po tym całym serialu co ogląda moja młodsza siostra mam go powyżej uszu. Adriana nawet mi się podoba albo Gabrielle.

2. Do świata, której z książek najchętniej byś się przeniosła i dlaczego?
Ooooooo... Tylko jednej książki?! Jak można być tak brutalnym?!  Świat z Percy'ego Jacksona byłby fajny, ale jest ten minus, że jak jesteś herosem, to z jednym z rodziców (tym boskim) masz kiepski kontakt. Ale z drugiej strony w Obozie można łatwo znaleźć przyjaciół... Świat ,,Zwiadowców" byłby fajny, ale tak na pół roku, bo dłużej bez wszystkich udogodnień techniki bym nie wytrzymała. Jej, naprawdę nie wiem. Każdy świat z książki ma w sobie coś cudownego, niepowtarzalnego. Mogłabym jeszcze wylądować w świecie, gdzie są oprócz ludzi elfy, no i jakiś przystojny (to standard) książę :)

3. Uznajesz zasadę "po trupach do celu"?
To zależy do jakiego celu. Jeśli tym celem jest uratowanie życia dużej ilości osób, to tak. Ale jeśli mieliby ludzie ginąć dla osobistej zachcianki, bo stanęli komuś na drodze, to oczywiści że nie. Jednak lubię używać tego sformułowania (oczywiście w myślach), no i nie zaszkodzi jakiś bohater książki czy opowiadania, który ową zasadę wyznaje. Jednak w realu, jak wyżej pisałam, tylko i wyłącznie dla ocalenia ogromnej ilości ludzi, kilku może zginąć.

4. Jakiej rzeczy w życiu byś nie zrobił/a?
Mnóstwa rzeczy, ale w tym momencie nic nie przychodzi mi do głowy. Na pewno nie popełniłabym samobójstwa, ale jeśli chodzi o normalniejsze rzeczy to np. nie pocałowałabym nieznajomego faceta, nie wzięła do ręki pająka, nie zostałabym w przyszłości grabarzem, bo to smutny zawód ;)

5. Co wyróżnia Cię z tłumu?
Może to, że mnie nie widać? Serio, mogłabym zostać szpiegiem. Nikt nie zwraca na mnie uwagi, chyba że wpadnę na niego pogrążona w myślach. Lub gdy biegnę gdzieś spóźniona, a plecak mi się odpina i książki wylatują. Wtedy mnie zauważają, ale tylko na chwilę. Dość pożyteczne, gdy zrywasz się z lekcji, nauczyciele pytają moją klasę czy byłam w szkole, a klasa nie wie. Stwierdzają nauczyciele, że jestem chora, a później poczciwy wychowawca mi to usprawiedliwia.

6. Ulubiona herbata? (Jeżeli nie pijasz herbat wiedz, że jesteś dziwny)
A chodzi ci o jakieś Earl Grey? To ja się nie znam. Pijam Liptona, zwykle zrobionego przez mojego tatę z dużą ilością cukru i cytryny (a walczę z dużą ilością cukru w moim domu)

7. Jak nazywał się Twój pluszak w dzieciństwie?
Miałam całe zastępy pluszaków. A nawet listę sobie zrobiłam jak byłam mała. Co noc obok mnie na poduszce śpi inny pluszak, reszta w nogach. Inaczej byłoby zbyt ciasno :) Miałam misia co się Michaś nazywał, różowego kotka Różyczkę, a no i takiego gigantycznego misia od cioci z Kanady, chyba Kuba się nazywał. Reszty nie pamiętam.

8. Jaki jest Twój pisarski idol?
Na tym blogu to John Flanagan, oczywiście. Ale myślę nad założeniem bloga o herosach, a tam będzie to Rick Riordan. Do zależy na podstawie jakiej książki piszę opowiadanie. Jeśli wymyślam zupełnie sama, to nie mam idola, po prostu musi mi się podobać to, co nabazgrałam.

9. Jaka jest Twoim zdanie najgorsza cecha spotykana u ludzi?
Chciwość. Nie wymienia się jej jako najgorszą cechę, ale według mnie nią jest. To przez nią są ciągłe wojny, ludzie się mordują. Bo chcą więcej pieniędzy, ziemi, wpływów. I nawet jeśli je dostaną, to chciwość wciąż jest niezaspokojona i pragną więcej, więcej, więcej...

10. Pierwsza była kura, czy jajko?
Myślę, że kogut, bo skąd kura miałaby jajko?

11. Wyobraź sobie, że stoisz na krawędzi kfilu i masz zamiar skoczyć w przepaść, jakie były by Twoje ostatnie słowa?
,,Geronimooo!" to chyba krzyczą ci wszyscy superbohaterowie zanim skoczą z wieżowca ratować świat, no nie?
To zależy dlaczego bym skakała. Dla rozrywki jak Jackob ze Zmierzchu? Nie byłabym taka głupia. Samobójstwo? Nie wchodzi w grę. No, ale gdybym musiała, bo np. albo skoczę albo zabije mnie potwór. To pewnie byłoby coś w stylu ,, Boże, ratuj", tylko on byłby mi został, bo nikt inny mnie nie uratuje jak będę spadać z tego klifu. Jakby obok była moja rodzina, to pewnie byłoby ,,Kocham was", bo w końcu to ostatnie słowa. Bardzo optymistyczne zakończenie wymyśliłaś, Puck.



5 komentarzy:

  1. Szczerze gratuluje nominacji :3
    Zupełnie zapomniałam, że Puck Ciebie również nominowała ^^
    Moim zdaniem powinnaś potrenować skakanie z klifu, a wtedy będziesz miała wyćwiczoną taktykę i z pewnością nie zginiesz :D No, chyba, że za pierwszym razem... tak sobie myślę, że lepiej tego jednak nie rób, bo ja chce czytać Twoje opowiadanie, a nie miałby kto go pisać!
    Jesteś szpiegiem!
    Wiedziałam!
    Napoleoński szpieg z Ciebie! :D
    Będziesz pisać fan fiction na podstawie książek wujaszka Ricka? Jeżeli tak, to bardzo się cieszę! Z pewnością będę Twoją czytelniczką, bo Twoja twórczość jest wspaniała!
    Zgadzam się z Tobą odnośnie książek, bo jak można wybrać tylko jedną? Przecież człowiek, by w końcu był zmęczony tym brakiem telewizji, czy wiecznie ganiającym za nim Łaskawymi. Daj spokój! Doskonale Cię rozumiem w tym temacie! -_-
    Jeszcze raz gratulację z powodu nominacji :)
    Pozdrawiam ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam :D niezmirnie sie ciesze, ze odpowiedzialas na nomnacje. Twoje odpowiedzi mnie zadowolily. No nie moge uwierzyc! Bedziesz tworzyc w swiecie herosow? Cudownie! Masz moze, jakas prbke z ktora chcialabys sie podzielic?
    Pozdrawiam, puck

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam :D niezmirnie sie ciesze, ze odpowiedzialas na nomnacje. Twoje odpowiedzi mnie zadowolily. No nie moge uwierzyc! Bedziesz tworzyc w swiecie herosow? Cudownie! Masz moze, jakas prbke z ktora chcialabys sie podzielic?
    Pozdrawiam, puck

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie mam tylko zarys pomysłu, jak coś się bardziej w mojej głowie uformuje, to dam znać ;) Przyda się twoja opinia.

      Usuń
  4. Wybacz, że nie komentuję Twojego opowiadania. Sam nie wiem czemu tego nie robię, bo wiem jak to irytuje. Postaram się poprawić. Póki co nominuję Cię do LBA:)
    http://nowaprzy.blogspot.com/2015/02/lba-po-raz-trzeci.html

    OdpowiedzUsuń

Mia LOG